Monday, June 21, 2010

Tanggungjawab bertambah

Assalam...


Alhamdulillah...syukur ku panjatkan pada Illahi kerana kini tanggungjawabku bertambah, dari berdua jadi berlima...

Dari seorang menjadi berdua
Dulu suami ku tinggal di kuarters berdekatan tempat kerjanya, tapi kini dia berulang alik ke rumah...

Dari berdua menjadi berlapan 
1.30pagi hari ahad baru sampai rumah, jadi bangun pagi pun dah kul 8.30pagi (selepas waktu subuh), buat lah rutin harian macam biasa. Masa nak siram pokok ternampak baby arnab yang baru lahir terbaring dalam longkang... terus kejutkan my lovely hubby dan ibu arnab selamat beranakkan 6 ekor baby rabbit...

Dari berlapan menjadi berlima
Ahad malam, dua ekor dah mati. satu kerana air dah termasuk dalam paru2(agaknya, yang jumpa dalam longkang tu), satu lagi kerana kakinya dua2 takde, mak dia termakan kaki anaknya semasa beranakkan babynye tu... Pagi ni, jumpa lagi sekor mati kerana takde sebelah kaki, kes sama dengan tadi.

        Jadi setiap pagi saya akan ambil maknye untuk susukan anak2nye kerana dia ni spesies yang tak pandai jaga sendiri...

Alhamdulillah...

Wassalam...


Impianku Menjadi Isteri Solehah
Membina Baiti Jannati

No comments:

Post a Comment

Orang Suka Beri Pendapat