Thursday, August 13, 2009

Keboringan yang....

Dairi hari ini...

Assalamu'alaikum semua...

Hari ini terasa bagai lambat sangat berlalu... Hari paling panjang dalam hidup ni... tak sabar rasanya nak balik.

Tapi yang penting, betapa tersedarnya hati ini kesepian dan terasa segalanya tiada makna... bermula subuh, pegi kerja, buat kerja, balik kerja, rehat, tgk tv, tidur semula... hari-hari macam tu... nak masak pun macam tak ada semangat. makan pun tak tentu. kalau selera, makan. tapi selalunya sebu terasa di perut ni.

Kadang-kala terfikir... untuk apa buat semua ini. atau untuk siapa? bila banyak kerja kita merungut. rasa penat dan macam2 lagi.... bila tak ada kerja (atau malas nak buat kerja) kita merungut juga... rasa tak ada apa nak buat (padahal, banyak lagi kerja bermanfaat yang boleh dibuat.)

Entahlah... luah pada mana2 manusia pun takkan ada yang boleh pulihkan keadaan hidup ni (macam buat magic, just kate "pling", semuanya ok). Yang boleh dilakukan hanya beri nasihat. itupun terpulang kepada yang diberi nasihat sama ada nak terima dan ikut atau masuk telinga kiri, keluar telinga kanan.

keluhan ni bukan maksudkan sesiapa... kadang-kadang diri sendiri rasa menyampah dengan keluhan ni tapi... lebih teruk sebenarnya kalau mengeluh kat orang lain. bagaimana pula pandangan mereka terhadap kita...

Bila fkirkan macam ni... tiba-tiba rasa bersemangat semula... tak boleh mengalah dan mengeluh hanya kerana sedikit kepenatan... bukan ke kita ni hidup dengan susah payah, Allah yang meringankan dan memudahkan kita hidup di dunia ini...

HMM... bersemangat semula...

Alhamdulillah...

Ok lah... cukuplah dulu... nak buka mymetro jap... dengar berita Ustaz Asri meninggal dunia.
Innalillahi wa innailaihi roji'un. Semoga Allah tempatkan dia di kalangan orang-orang yang beriman...

Wassalam..

No comments:

Post a Comment

Orang Suka Beri Pendapat