Monday, April 12, 2010

Kesayuan di pagi Hari...

Assalamu'alaikum...

Haha...hari ini hari Isnin... Biasa la kalau blues je....mengenang kenangan-kenangan hujung minggu bersama suami yang amat disayangi. Rasa simpati dan sayu terpahat dalam hati ini tatkala mendengar rintihan hatinya.

"Tak dapat nak print, nak siapkan fail ni. Kertas takde..."

Bertimpa-timpa rasa bersalah di dalam hati kerana tak ingat langsung tentang perkara yang amat penting baginya, yang sepatutnya menjadi penting bagi diriku...Aku terfikir... mengapa seringkali aku memikirkan tentang diri sendiri, perasaan sendiri, keinginan sendiri... apa yang diri ini dapat... Tapi tak pernah aku fikirkan apa yang diperlukan oleh insan yang amat ku sayangi... Mengapa aku jadi begitu mementingkan diri?

Penyesalan yang tidak dapat ditebus kembali... seperti masa-masa berharga yang berlalu pergi meninggalkan diri ini dengan pekerjaan yang masih bertingkat-tingkat tingginya...

Aku perlu lebih bersungguh-sungguh dalam menjalankan ibadah yang panjang ini agar mendapat RedhaNya dan menghargai nikmat Anugerah yang diberikanNya ini...



Impianku menjadi Isteri Solehah
Merealisasikan Baiti Jannati

No comments:

Post a Comment

Orang Suka Beri Pendapat

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers