Friday, September 20, 2013

Ku yang Dulu, Ku yang Sekarang

Ku yang dulu
Bukanlah yang sekarang

Haha...

Dah macam si cilik Tegar pulak nyanyi2...

Hatiku dulu juga sempat dibuai angan2 yang panjang...



Aku lihat dia disana
Aku ingin mendekatinya
Aku cuba menghampirinya
Lalu aku menyapa dia...


Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu


Hiiih...Bahaya-bahaya nih...Tapi tak jumpa jalan keluar dari angan2...simpan je lah buat pekasam...

Lepas pegi satu seminar di JB baru2 ni, dengan suasana yang positif, tetiba tersentak jap:

Matlamat yang Jelas
menghasilkan (ini ayat saya)
Map kepada mencapai Matlamat

Ooooh....baru nampak apa silapnya...
Jalan keluarnya dah diberikan
Jalan menuju apa yang diangan2kan
Walaupun Akal kata ia salah dan tak mahu ikut jalan tu,
tapi hati juga tak daya nak ambil tindakan

Natijahnya--------> Tertekan

Allah beri kita apa yang kita PERLUkan
dan
Allah beri apa yang kita NAK jika selari dengan KehendakNya.


Alhamdulillah...
Bila Matlamat berubah
Map juga berubah

dan

Yang Halal itu Allah Redha
Maka yang lain2 juga jadi mudah

Ku yang Sekarang?



 Nyanyi lagu ni pulak: 150 Juta



Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu

Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”

“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”


Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya

Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata

“Sayang mungkin baran tak kira masa”

“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”

“Saya kenal sayang saya”


Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya

Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada


Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada


Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua




Sumber lirik : 
http://www.liriklagumuzika.com/2012/02/lirik-lagu-aku-suka-dia-ainan-tasneem.html#ixzz2fKN62JJS
http://liriklagukoleksi.blogspot.com/2013/03/lirik-lagu-150-juta-ainan-tasneem.html

maaf la edit pat potong2 tu. Not All is me...hehe...

Sekian dulu...Wassalam...


Wang RM3333.60 masih perlu direbut oleh blogger
jom klik
Wang Tunai RM5000 untuk Blogger
Saya Kaya dan Berjaya!

No comments:

Post a Comment

Orang Suka Beri Pendapat