Thursday, May 27, 2010

Tag from Kak Echa

Salam kepada semua...
 
Echa telah tag saya...dicabar untuk jawab tag ni...ini tag yang ke 3...huhu... banyak tu
 
Saya COPY PASTE je no. 23 ni dari blog Echa..

23 fakta mengenai saya..menarik atau tak menarik tu terpulang pada penilaian individu yang membacanya

1. Saya adalah anak sulung dalam keluarga, tapi anak sulung yang manja...hehe...

2. Saya rajin belajar masa zaman2 sekolah dulu, tapi sayangnya saya tak rajin masuk dapur...

3. Saya berkahwin dengan lelaki yang saya tak pernah kenal sebelum ni, maksudnya bukan kawan sekolah, bukan kawan kolej, dan bukan juga lain2 jenis kawan. (saya pernah cakap gini masa zaman sekolah dulu dalam umo 17. 5 tahun lepas tu jadi kenyataan, takde kapel2 dulu.haha....)

4. Sekarang saya dah tak layan sangat tengok TV sejak cerita Heaven Sword and Dragon Sabre (8TV) dan Adamaya dah habis tayang...

5. Lagi sebulan dua nak kahwin saya dapat kerja saya yang sekarang ni dan masih lagi bekerja disini hingga hari ini.

6. Lagi sebulan saya bakal disahkan mengandung, saya dapat beli kereta yang saya guna sekarang. Walaupun gugur, tapi saya masih terkenang2 everything that happen bila saya naik kete tu...

7. Setiap kali saya makan, saya akan ingat pada Dr. M...dan kerana tak tergamak nak makan sedap2 sorg2, saya jadi tak selera makan...

8. Kalau Dr. M bagitahu dia gi tengok wayang, saya tak terasa hati pun kalau dia tak bawa gi tengok wayang cerita yang sama. Tapi kalau katelah dia gi makan sedap2 kat ayamas, saya mesti nak jugak...

9. Saya dah tinggal di Hujung Tanah selama 20 tahun (mane pegi lagi 5 tahun????) hehe... tekalah...

10. Minuman favourite saya ialah air suam atau air masak, atau air tapis tapi bukan air kosong yang ada ais tu...yang  tawar2 belaka...hehe...

11. Saya pernah duduk dengan mak angkat saya selama beberapa bulan untuk meningkatkan kemahiran pengurusan...macam2 jenis pegurusan la...

12. Saya baru je kenal cara berblogging dan saya mula sukakannya. Tapi rasanya macam nak slow down sket...

13. Bila saya mula mengenal blog, saya terjumpa perkataan baru iaitu “blogwalking”...bila dah paham maksudnya, saya jadi rajin berblogwalking tak kira kadar trafik tinggi ke rendah, picisan atau faymes, yang penting ialah tuan punya blog jujur dan ikhlas dalam entri post masing2.

14. Dulu saya seorang yang sangat sensitif.....sampai sekarang masih sensitip, cuma dah kurang sket...

15. Dulu masa bujang, saya tak de kenderaan, jadi bas awam adalah pengangkutan saya. Ke mana2 pun dalam perimeter saya, saya akan naik bas...kan best...ada driver yang kita cuma perlu bayar paling mahal pun RM2.80 untuk bergerak sejauh 20km. Jadi saya tahu semua no. bas dan ke mana bas2 tu pergi

16. Saya juga banyak berjalan kaki sejauh2 yang saya boleh...sekarang saya dah ada kenderaan, semua ketabahan saya untuk berjalan jauh dah hilang...huhu...

17. Tinggi saya dan suami hanya beza 1cm. Dia la yang lebih tinggi dari saya...

18. Sebagai isteri, saya perlu bersedia setiap masa kerana suami saya suka buat plan tanpa rancangan awal yang selalunya memeranjatkan saya (ye la, tak expect la kan ada additional plan. Tapi saya belum lagi melatih diri untuk menerima keadaan ini.)

19. Fakta...fakta...fakta...sejarah adalah subjek yang saya paling tak suka kat sekolah. Tapi bila menyedari apa yang dah berlaku dalam hidup kita pun adalah sejarah, jadi saya pun mula sukakan sejarah...itu pun lepas sekolah baru terfikir perkara ni...otak dah cheghdik sikit.

20. Saya bawa botol air gi memane pun...wlupun kengkadang lupa atau sengaja tak bawa...haha...

21. Bila saya asik fikir satu perkara, saya lupa pada perkara lain, walaupun perkara tu rutin harian saya...huhu... (ini banyak fikir sal Dr. M ni...)

22. Tag ni adalah tag paling panjang yang saya pernah jawab...

23. Saya pun nak tag balik kawan2 lain...bior diorang PK ape nak taip...haha...




Impianku Menjadi Isteri Solehah
Membina Baiti Jannati
Memperkasa Akhlak Mulia
Dalam Diri jua Keluarga 

No comments:

Post a Comment

Orang Suka Beri Pendapat

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers