Tuesday, November 9, 2010

Segala sesuatu bermula dengan Niat | Episod 1

Assalamu'alaikum...

Sambil-sambil blogwalking tadi, tetiba datang idea nak menulis... Saya nak cerita pengalaman mengandung kali ni...



Selalunya kalau balik kampung, mesti happy dan rileks je... tapi balik kampung kali ini lain sedikit.
Masalah pula yang datang menyambut.

"Dugaan bulan Ramadhan"

Kata hatiku...

Dalam hati tak siapa yang tahu betapa berkecamuknya fikiran ni. Masuk ke pejabat, tak dapat tumpukan perhatian pada kerja.

Akhirnya kusuarakan pada suami.

"Abang rasa sayang boleh lakukannya ke?"

"Insyallah sayang boleh...yakin ya..."

Di pertengahan Ramadhan itu ku berdoa:

" Ya Allah...Kau Tabahkanlah hatiku dalam menghadapi dugaan yang kau berikan. dan berikan lah kemudahan dan tetapkanlah hatiku terhadap keputusan yang telah ku buat."

~~~~~~~~~~~~~~~~ 

20.08.2010

Sepatutnya "Sahabat Baik" ku datang hari ini. Ku tungu-tunggu namun tak kunjung tiba. Tak pernah dia lewat, awal itu menjadi kebiasaan...

Memang berita gembira, tapi aku tidaklah begitu teruja seperti masa hamil yang pertama kalinya dulu. Try maintain dan bersabar.

Ku beritahukan kepada suami, dan dia menasihatkanku supaya berhati-hati dan menjaga diri. Ku teruskan puasa, ku bulatkan tekad.

" Tiada ibadat yang memudaratkan orang yang melakukannya. " 

" Baru lewat sehari...mungkin ada dan mungkin tiada..."

Aku bermonolog sendiri...


Bersambung.....





Impianku Menjadi Isteri Solehah
Membina Baiti Jannati

7 comments:

  1. cepat kuarkan entry..nak tau gak.
    hmm..sapa 'sahabat baik' tuh?

    ReplyDelete
  2. sahabat baik orang pompuan yang datang tiap2 bulan...

    siapakah dia? Takkan la tak tau...

    ReplyDelete
  3. sahabat baik yg merupakan kitar pada setiap wanita..hehe..

    ReplyDelete
  4. izzatul,
    tarikh tu silap tahun kot.. 2009 kot... ;)

    ReplyDelete
  5. tak silap kak yong...

    betul... puasa baru ni semua tu berlaku...

    ReplyDelete
  6. baby lahir Oktober 2010.. Ogos baru tahu pregnant..?? ke tarikh tu yg silap bukan 20.08.2010??? sgt keliru ni... tolong jelaskan... :P

    ReplyDelete
  7. =D

    kesian kak yong...

    takpe...ikuti je dulu episod2...hehehe...

    ReplyDelete

Orang Suka Beri Pendapat