Thursday, December 23, 2010

Interbiu...Cite dah nak Basi...

Assalam...

Cite ni dah lame sebenarnye... tapi baru ade masa nak taip stori mori ni...

Kamis 2 minggu lepas me dapat surat panggilan interbiu utk jwtn yang tinggi sket la dari jawatan skg. Terkejut gak sbb ingatkan tak dapat la panggilan tu...

Interbiu hari Isnin minggu lepas... Aih...suntuk sangat dah masa tu nak kumpulkan semua dokumen...tapi dengan kerjasama kawan2 kat opis ni, dapat gak kumpulkan semua...

Toche...toche kwn2 (opis)....

Tapi tak semua yang tau...hanya orang-orang yg ade sangkut paut dengan penyediaan dokumen tu je yang tau...

Pada hari interbiu, me tak datang la opis cam biasa...but pegawai me dah tau me tak dtg coz gi interbiu... bila balik ke opis, ade le plak yg tak puas ati me tak gtau dia me gi interbiu...

So me jwb la “ Pegawai tau”...so dia pun tak kate ape la... but ade sebab me tak mau kecoh2...

Lagipun interbiu jek...bukannya me dapat jawatan tu...

Anyway me tau prangai segelintir opismet me ni...kadang depan je sengih2,senyum2,puji2, kat blakang diorang mengata...kengkadang sampai kat atasan pun dicerita juga...sampaikan menutup periuk nasi orang yang diceritakan...

Sabar je la...

Cukuplah takat tu me cerita...me insafi juga salah silap me sepanjang waktu kerja ni...jadi me takmo la cite lelebih sal orang...

Pengajarannya:
Telus dan tulus dengan ape yg kita buat. Jangan jadi talam dua muka.

Sekian dulu, Wassalam

Impianku Menjadi Isteri Solehah
Membina Baiti Jannati

4 comments:

  1. As'salam..

    Tua la manusia nie suka je sibuk hal orang jaga je la diri sendiri.. geram n x suka orang macam tue.. bagitahu salah x bagitahu salah senang cite buat bodoh je dik..

    ReplyDelete
  2. betul tuh! selalunya org buat muka talam lebih sebab nak bodek, hampeh tul

    ReplyDelete
  3. Amy: saya memang wat tak tau je dgn orang camni...
    Zefa: Thanks... Amin...
    Enna: memang hampeh...memang nampak macam nak membodek orang gini ni...

    ReplyDelete

Orang Suka Beri Pendapat